Komunikazio
digitaleko agentziaren fitxa
Izena: Think On Marketing
Logoa:
Helbidea
(google maps plataforman erakutsi): Bilbao, Bizkaia - Nafarroa Kalea 6, 6. solairua 1
Telefonoa; 944 67 72 22
Email: hola@thinkonmarketing.es
Sare
sozialak:
-
Twitter : @ThinkOnMkt
-
Instagram: @ThinkOnMkt
-
Linkedin: Think
On Marketing
-
Facebook: Think On Marketing (@ThinkOnMkt)
Kontaktatzeko
pertsona(k): Leire Sarasola
Profesionalak
eta karguak:
Leire
Sarasola - Marketing Digitala - Co Founder - Zuzendari Finantzarioa
CV laburra:
-
Gradua Publizitate eta Harreman
Publikoetan EHUn
-
Kurtsoa hedabideetan - Asociacion
Española de Agencias de Medios
-
Web analitica - Mide y Venceras
-
Digital Marketing - ESIC business
& Marketing School
-
Marketing Internaziola - SIE
taldea
-
Marketin zuzendaritza eta merkatu
gestioa - ESIC Business & Marketing School
Barbara
Monté - CEO & Aditua Marketing Digitalean
CV laburra:
-
Gradua Publizitate eta Harreman
Publikoetan EHUn
-
Kurtsoa Marketin Internetan - ESIC
Business & Marketing School
-
Kurtsoa Hedabideetan - Asociacion
de Agencia de Medios
-
Masterra Komunikazio korporatiboan
eta Publizitatean
Xabier
A. Tranche - Innobazio empresa zuzendaria - Growth Hacker
CV laburra:
-
Software ingeniaritza - Oberta
Unibertsitatean (Katalunia)
-
Gradua Zientzia Ekonomikoetan -
EHU
-
Masterra Business Innovation -
Deusto
-
Postgradua Base datu eta
Informatikan - U.N.E.D
-
Open Soucer kurtsoa - Bizkaia
Digital Enpresa
-
Kurtsoa Marketing bilatzaileetan,
S.E.O - S.E.O institutua Madril
-
Community Manager eta Social Media
- U.N.E.D
-
Google Analytics Individual Qualification
-
Entrepreunership - University of
Cambridge
Beatriz
Barrio - CEO eta Marketing Onlineko Aholkularia
CV laburra:
-
Gradua Publizitate eta Harreman
Publikoetan EHUn
-
Masterra diseinu grafiko eta
kreatibitatean - Mass Media Agentzia
-
Marketing eta Komertzio teknikoko
kurtsoa - CADEMI
-
Search and Social Media Marketing
- EAE Business School
-
Photoshop Kurtsoa - CENTRIC
-
Social Media Estrategiak Kurtsoa -
Social Media Camp
Agentzia
digitalaren organigrama edo egitura:
Lau kidek eta
nominan dauden beste hiru pertsonek osaturiko agentzia ezberdin bat da, egitura
horizontalarekin. Ez dago ezberdintasunik ez soldatetan, ezta ordutegietan ere.
Leirek zenbakiekin
egiten du lan, Beatrizek zati legalak eramaten ditu eta Barbarak berriz, zati
komertziala. Bezeroen kudeaketa etab. egiterakoan ikusten da agentzia
horizontal hori; arazoak guztien artean kudeatzen dituzte eta ondo konpontzen
dira horrela, bakoitzak lana bere erara antolatuz.
Metodologia agilak
erabiliz egiten dute lan. Goizero, 15 minutuko bilerak egiten dituzte.
Bakoitzak aurreko egunean egindakoa erakutsi eta egunean egin beharrekoa
azaltzeko eta ea laguntza beharko duen adierazteko. Bilera horietan bezero
berrien proiektuak aurkezten dira eta nork zuzenduko duen erabaki, nola
banatuko duten lana…
Bestalde
kolaboratzaileekin lan egiten dute. Adibidez,beraiek ez dute bideorik egiten.
Orduan, bezero batek adibidez spot bat eskatzen dietenean, kolaboratzaileekin
lan egiten dute.
Proiektu bakoitzeko lantalde desberdinak
sortzen dituzte. Hiru kolaboratzaile freelance dituzte, eta bakoitza arlo
batean da aditua.
Agentziak
eskaintzen dituen zerbitzuen deskribapen zehatza (zerbitzuak azaldu behar
dira):
Branding
zerbitzuak eskaintzen dituzte. Branding-a marka baten eraketa osoaren prozesua
da. Honen bitartez izen komertzial edo logotipo bati era kontziente edo inkontziente
batez lotzen zaien baloreak ezartzen dira.
Balore hauek jendeak markaz duen ideia osatuko du eta oso garrantzitsua
da marka honen enpresa merkatuan posizionatzeko orduan, izan ere balore altuko
marka eta posizionamendu ona duen enpresak diru-sarrera handiagoak izango ditu.
Marka baten irudia edo itxura oso garrantzitsua da baino hori branding-aren
zati txiki bat da, markarekin erlazionatzen ditugun ideiak, baloreak etb.
ezartzeko azterketa sakona egin behar
da. Honengatik markak iceberg batekin erlaziona daitezke; ikusten den zati
txikia, goiko zatia, markaren irudia, logoa,spota-ak etb. dira . Baino ur
azpian dagoen zati handia, ikusten ez dena, produktuaren lanketa, zerbitzuak,
marketing-a etb. batzen ditu.
Branded Content teknikak erabiltzen dituzte Think on
Marketing-en. Branded Content-en bidez
marka batekin erlazionatutako edukia sortzen da marka eta kontsumitzaileen
arteko konexioa sortzeko. Baloreak,emozioak eta
pentsatzeko era edo ideologia transmititzen dute ondo sortutako storytelling
baten bidez. Markaren ospe eta afinitate eraketan zentratzen da beraz Branded
Content-a , ez produktu edo zerbitzu zehatz baten salmentan.
Transmedia Storytelling teknika erabiltzen dute ere.
Hedabide desberdinen bidez helarazten den istorioa da non kontsumitzaileek rol
aktiboa hartu eta istorioren parte sentitzen diren. Istorio zati desberdin
hauek originalak izan behar dira hedabide guztietan eta beraien artean erlazioa
izan behar dute.
Azkenik, Influencers marketing teknikarekin lan
egiten dute. Honek, marka promozionatzean datza sarean ospetsuak edo
influencer-ak diren blogger, instagramer edo dena delakoen bidez.
Performance
Marketing zerbitzuak eskaintzen dituzte. Performance Marketing online burutzen
diren marketin programak eta publizitatea dira non iragarleak eta marketin
konpainiak helburu zehatz bat burutzean kobratzen dute (salmenta kopuru bat,
bisitak...). Honetarako Inbound marketin eta Lead Nurturing teknikak erabiltzen
dituzte.
Inbound
marketing-ean sozial media kanpainen, eduki marketinaren eta brandinaren
bitartez bezeroak produktu edo zerbitzu batera erakartzea bilatzen da.
Marketing automatizazioa Inbound marketinaren parte da, software informatiko
bat erabiltzen da marketing eragiketak automatikoki egiteko. Honi esker
marketin prozesu konplexuak era natural batean garatu daitezke.
Lead
Nurturing teknikaren bidez eroslearekin kontaktu edo erlazio iraunkorra lortzen
da salmenta prozesu eta eroslearen prozesu osoan zehar. Marketina eta
komunikazioa bezeroaren ikuspuntuak eta beharrak entzutera eta behar duten
erantzun eta informazioa ematera bideratuko da nagusiki.
Transformazio digitalarekin zer ikusia duten zerbitzuak eskaintzen
dituzte. Estrategia honen bidez metodo eta teknologia berriak txertatzen dira
enpresak eraginkortasun handiagoa eta
aukera berriak izateko. Kasu hauetan organizazio bakoitzaren baliabide eta
izaera aztertu behar da lehenengo eta gero baliabide eta teknologiak eskaini
egiten dira aldaketa posibleak egiteko eta erantzun nabarmena lortzeko.
Hau burutzeko “in company” formazioa erabiltzen
dute, hau da espezializatuko talde bat enpresara joaten da bertako langileei
informatzeko eta irakasteko.
Gainera konsultoria kontuak ere jorratzen dituzte.
Hau da, enpresei marketing, zergen eta antolaketa sistemen inguruan informatu
eta laguntzen diete.
Kreatibitatea, sormen eta publizitatea interneten lantzen dute.
Originalak eta eraginkorrak diren online kanpainak garatzen dituzte, geroago
azalduko dugun kanpaina esate baterako arrakasta handia izan zuen.
Konbertsioan oinarritzen diren web orrien diseinuan eta garapenean lan
egiten dute Think On Marketing-en. Web
konbertsioa lortu nahi duguna da norbaitek gure web orrian sartzen denean, hau
da bisita bakoitzak betetzea nahi dugun helburua. Beraz gure agentziak web
orriak sortzen ditu bezeroak lortu nahi duen helburua betetzeko (jendeak
erostea, enpresara deitzea...).
“Business analytics“ metodoa analisi
kuantitatiboan oinarritzen da; estatistika, datu eta gertaera zehatzak
erabiltzen dira erabakiak hartzeko. Honen bidez erabakiak pertsonak hartzen
dituzte edo erabaki hartze automatizatua burutu daiteke.
Azkenik
e-commerce edo komertzio elektronikoko zerbitzuak eskaintzen dituzte Think On
Marketing agentzian. Hau da, produktu eta zerbitzuen salerosketa interneten
bidez. Honi esker erabilgarritasuna handitzen da, muga geografikoen arazoa
desagertzen da eta kanpaina espezializatuak egiteko aukera dago.
Bezero aipagarrienak:
Agentziaren
irudiak edota bideoa:
https://www.youtube.com/watch?v=1ONF0kVhdHQ
Bideo aurkezpena Think On Marketing
Agentziaren
profesional bati egindako elkarrizketa):
Izen-deiturak:
Leire Sarasola
Kargua: Zuzendari finantziarioa eta Barbararekin batera, komertziala,
estrategia eta marketina eramaten dutenak.
Curriculum
Vitae laburra:
Formakuntza:
-
Gradua Publizitate eta Harreman
Publikoetan EHUn
-
Kurtsoa hedabideetan - Asociacion
Española de Agencias de Medios
-
Web analitica - Mide y Venceras
-
Digital Marketing - ESIC business
& Marketing School
-
Marketing Internaziola - SIE
taldea
-
Marketin zuzendaritza eta merkatu
gestioa - ESIC Business & Marketing School
Esperientzia:
-
Trupp Media - Marketing Teknikoa - Hedabide
planifikatzailea (2005 - 2005)
-
ZenitOptimedia Group - The ROI Agency - Online
Media Planner (2005 - 2007)
-
Mediasal - Media planner online eta offline
(2007 - 2007)
-
Media Contacts - Digital Marketing eta
Bezeroen Zerbitzuak (2007 - 2008)
-
Expressive Media Projects - (2008 - 2012)
-
Marketing Teknikaria
-
Kontu ejekutiboa eta Marketing
Digitala
-
Marketing Departamenduko Zuzendaria
-
Quicksilver Europe - Komunikazioa eta
Marketing Digitala (Quicksilver/ Roxy) (2012 - 2013)
-
Think On Marketing - Marketing Digital Co
Founder (2013 - orain)
ELKARRIZKETA:
LEIRE SARASOLA, THINK ON MARKETING
- Zelan ikusten duzu
marketin eta publizitate digitalaren egoera gure bertoko merkatuan?
Krisi nahiko larri
bat egon da. Guk duela hiru urte agentzia hau sortu genuenean lanik gabe
geunden. Gaur egun krisia ez da lehen bezain gogorra eta hobetzen ari da eta
lana dago. Arlo digitalean posibilitate asko daude. Euskadin pausu bat atzerago
goaz beste leku batzuetan baino, baina badaude agentzia oso garrantzitsu
batzuk.
- Zein dira zure ustez
marketing edo komunikazio digitaleko sektorearen erronka garrantzitsuenak
hurrengo urteetan?
Garrantzitsuenetako
bat analitika digitala eta Big Dataren kontua da. Pertsonak behar dira arlo
honetan lan egin nahi dutenak. Beharrezkoa da datuak interpretatzen jakitea eta
etorkizunean oso garrantzitsua izango da. Bestalde, Euskadin gertatzen dena da
agentzia oso tradizional batzuk daudela, betikoak direnak eta langile gehienek
perfil programatzaile bat dute. Horrelakoetan, sormen eta marketin perfila
falta da.
- Zure ustez,
unibertsitatean zeri buruz ikasi behar da geroan komunikazio digitalean
profesionala izateko eta ahalik eta lasterren lanpostu bat lortzeko?
Marketin Digitala
irakasgai bat izan beharko litzateke. Marketin digitala aparte eman beharko
litzateke, alde batetik analitiken kontuagatik, marketina egiteko beste modu
bat delako. Eta bestalde, eguneratuta egon behar da beti, gauzak aldatuz
doazelako etengabe eta merkatuak hori exigitzen du.
- Nola ikusten duzu
unibertsitatetik (UPV-EHUtik) merkatura ateratzen diren profesional
berrien formakuntza marketing edo komunikazio digitalean? Zer proposatuko
zenuke formakuntza hori hobetzeko helburuarekin?
Nik uste dut
espezializatu egin behar zarela. Nik karrera amaitu nuenean beldurra neukan eta
ez nintzen gai ikusten lanean hasteko,
espezializatzea behar nuen. Nik uste dut beharrezkoa dela zerbaitetan
espezializatzea, unibertsitatean irakasten dutena oso orokorra delako.
Bestalde, hizkuntzak oso garrantzitsuak dira. Euskadin, agentzia batean lan
egin nahi baduzu, euskara beharrezkoa da, bezero askok beraien komunikazioa
gazteleraz eta euskaraz egiten dutelako. Ingelesa ere bai, enpresa industrial
askok atzerrira esportatzen dutelako.
- Zein gomendioa emango
zenioke orain Publizitatea eta Harreman Publikoen Gradua ikasten ari den
bigarren kurtsoko ikasle bati, marketing edo komunikazio digitalean lan
egin nahi duen bati hain zuzen?
Hastea da kontua.
Jarrera guztiz garrantzitsua da. Ikasteko gogoa izatea, lanerako gogoa, beti
edozertarako prest egotea.
- Zer bezero mota dituzue?
Zeintzuk dira aipagarrienak?
Denetik daukagu.
Hasi ginenean inguruko norbait aurkitzen genuen, faborea egingo ziguna.
Administrazio publikoarentzat lan egiten dugu, Emakunderentzat, Gazteaukera,
Hiru, EITBko programa infantila dena, lehendakaritzarentzako kanpainak ere egin
ditugu… Eta pribatuetan beste hainbat ditugu: Sarenet, Consumer Eroski, Forum
Sport, Laboral Kutxa, Kaiku, Cafe Fortaleza… Gertatzen dena da agentzia
handienek beraien sormen agentzia propioa daukatela eta guk aurrekontu
txikiagoko gauzak egiten ditugula.
- Zein organigrama
jarraitzen du zuen agentziak?
Zentzu horretan
agentzia desberdin bat gara. Egitura guztiz horizontala daukagu. Lau kide gara
eta beste hiru pertsona ditugu nominan. Ez dago desberdintasunik soldatetan,
ezta ordutegian ere. Lanari dagokionez, nik zenbakiak daramatzat, Beak zati
legala darama eta Barbarak zati komertziala. Gainontzeko lanak, hau da,
bezeroen kudeaketa etab. agentzia horizontala gara. Arazoak guztion artean
kudeatzen ditugu eta oso ondo konpontzen gara modu honetan. Bakoitza bere erara
antolatzen da, adibidez nik alaba bat daukat eta astean bi egunetan 15:00etan irtetzen
naiz lanetik eskolara bere bila joateko eta nik neuk antolatzen dut egin
beharreko lana. Beste egun batzuetan gehiago gelditzen naiz edo etxetik lan
egiten dut.
Bezero bat
iristean, zati komertzialaren burua Barbara izaten da eta ni ondoan egoten
naiz. Metodologia agilak erabiliz egiten dugu lan. 15 minutuko bilerak egiten
ditugu goizero, hasteko. Bakoitzak aurreko egunean egindakoa erakutsi eta
egunean egin beharrekoa azaltzeko eta ea laguntza beharko duen adierazteko.
Bilera horietan bezero berrien proiektuak aurkezten dira eta nork lideratuko
duen erabaki, nola banatuko dugun lana… Orain bertan ezingo nintzateke beste
lan egiteko modu batetara itzuli.
Bestalde
kolaboratzaileekin lan egiten dugu. Adibidez, guk ez dugu bideorik egiten.
Bezero batek adibidez spot bat eskatzen digunean, kolaboratzaileekin lan egiten
dugu. Proiektu bakoitzeko lantalde desberdinak sortzen ditugu. Hiru
kolaboratzaile freelance ditugu, bakoitza arlo baten aditua da.
- Zer du zuen agentzia
beste agentziek ez dutena?
Pertsonak. Agentzia
asko daude oso teknikoak direnak eta ez daukatenak marketineko ikusmira hori.
Kontsultoreak gara zentzu horretan. Bezeroarekin harremana gehiago lantzen
dugu. Zati estrategikoan desberdintzen garela uste dut. Eta beste kontu bat
desberdintzen garena gure egitura horizontala da eta lan egiteko modua. Oso
pozik etortzen gara lanera eta hori asko nabaritzen da emaitzetan.
- Zein izan da zuen
proiekturik handiena edo arrakasta handia izan duena?
Ez dakit. Niretzat
agian orain lanean ari garen EITBko Hiru Klubekoa. Erronka zail bat delako.
Daukaten beharra da klubean partaide gehiagorena. Arazo bat daukate, umeak
nagusitzen doazela eta partaide berri gutxi dituzte, beraz erronka bat da. Hala
ere taldeko besteentzat beste proiektu batzuk izango dira, baina niretzat hau
da erronka handi bat.
- Lehiaketaren batean parte hartu al duzue?
Lehiaketa gutxitan
hartu dugu parte. Behin lehiaketa publiko batean parte hartu genuen eta azkenak
gelditu ginen. Guk uste genuen irabazi egingo genuela gure ustez lana oso ondo
egin genuelako eta azkenak gelditu ginen. Aste batetara lehiaketaren
arduradunak deitu zigun eta gure ideia asko gustatu zitzaiola esan zigun eta
bere kanpaina bat egiteko deitu zigun.
- Saririk irabazi duzue?
Hala bada, zeintzuk?
Ez gara sarien
lehiaketetan parte hartzekoak. Gehienetan lehiaketa horietan irabazten dutenak
agentzia handiak izaten dira. Gainera, denbora eskaini behar izaten zaio eta gu
orain lan askorekin gabiltza.
- Zer nolako harremana
daukazue bezeroekin?
Irabazten ari garen
bezeroak gehienetan gurekin gelditzen dira. Hala ere noizbait gertatu izan
zaigu bezerorennbatek alde egitea, gerta daiteke. Baina gehienetan gelditu
egiten dira eta berriak erakartzen goazen einean geroz eta lan gehiago daukagu.
Elkarrizketaren audioa - Leire Sarasola Elkarrizketa
No hay comentarios:
Publicar un comentario