jueves, 21 de diciembre de 2017

4. Praktika - THINK ON MARKETING Agentziaren Azterketa (5.TALDEA)

Komunikazio digitaleko agentziaren fitxa

Izena: Think On Marketing
Logoa:



Helbidea (google maps plataforman erakutsi): Bilbao, Bizkaia - Nafarroa Kalea 6, 6. solairua 1
Telefonoa; 944 67 72 22  
Sare sozialak:
-        Twitter : @ThinkOnMkt
-        Instagram: @ThinkOnMkt
-        Linkedin: Think On Marketing
-        Facebook: Think On Marketing (@ThinkOnMkt)
Kontaktatzeko pertsona(k): Leire Sarasola
Profesionalak eta karguak:
Leire Sarasola - Marketing Digitala - Co Founder - Zuzendari Finantzarioa
CV laburra:
-        Gradua Publizitate eta Harreman Publikoetan EHUn
-        Kurtsoa hedabideetan - Asociacion Española de Agencias de Medios
-        Web analitica - Mide y Venceras
-        Digital Marketing - ESIC business & Marketing School
-        Marketing Internaziola - SIE taldea
-        Marketin zuzendaritza eta merkatu gestioa - ESIC Business & Marketing School

Barbara Monté - CEO & Aditua Marketing Digitalean
CV laburra:
-        Gradua Publizitate eta Harreman Publikoetan EHUn
-        Kurtsoa Marketin Internetan - ESIC Business & Marketing School
-        Kurtsoa Hedabideetan - Asociacion de Agencia de Medios
-        Masterra Komunikazio korporatiboan eta Publizitatean

 

Xabier A. Tranche - Innobazio empresa zuzendaria - Growth Hacker
CV laburra:
-        Software ingeniaritza - Oberta Unibertsitatean (Katalunia)
-        Gradua Zientzia Ekonomikoetan - EHU
-        Masterra Business Innovation - Deusto
-        Postgradua Base datu eta Informatikan - U.N.E.D
-        Open Soucer kurtsoa - Bizkaia Digital Enpresa
-        Kurtsoa Marketing bilatzaileetan, S.E.O - S.E.O institutua Madril
-        Community Manager eta Social Media - U.N.E.D
-        Google Analytics Individual  Qualification
-        Entrepreunership - University of Cambridge

Beatriz Barrio - CEO eta Marketing Onlineko Aholkularia
CV laburra:
-        Gradua Publizitate eta Harreman Publikoetan EHUn
-        Masterra diseinu grafiko eta kreatibitatean - Mass Media Agentzia
-        Marketing eta Komertzio teknikoko kurtsoa - CADEMI
-        Search and Social Media Marketing - EAE Business School
-        Photoshop Kurtsoa - CENTRIC
-        Social Media Estrategiak Kurtsoa - Social Media Camp


Agentzia digitalaren organigrama edo egitura:
Lau kidek eta nominan dauden beste hiru pertsonek osaturiko agentzia ezberdin bat da, egitura horizontalarekin. Ez dago ezberdintasunik ez soldatetan, ezta ordutegietan ere.
Leirek zenbakiekin egiten du lan, Beatrizek zati legalak eramaten ditu eta Barbarak berriz, zati komertziala. Bezeroen kudeaketa etab. egiterakoan ikusten da agentzia horizontal hori; arazoak guztien artean kudeatzen dituzte eta ondo konpontzen dira horrela, bakoitzak lana bere erara antolatuz.

Metodologia agilak erabiliz egiten dute lan. Goizero, 15 minutuko bilerak egiten dituzte. Bakoitzak aurreko egunean egindakoa erakutsi eta egunean egin beharrekoa azaltzeko eta ea laguntza beharko duen adierazteko. Bilera horietan bezero berrien proiektuak aurkezten dira eta nork zuzenduko duen erabaki, nola banatuko duten lana…
Bestalde kolaboratzaileekin lan egiten dute. Adibidez,beraiek ez dute bideorik egiten. Orduan, bezero batek adibidez spot bat eskatzen dietenean, kolaboratzaileekin lan egiten dute.

Proiektu bakoitzeko lantalde desberdinak sortzen dituzte. Hiru kolaboratzaile freelance dituzte, eta bakoitza arlo batean da aditua.


Agentziak eskaintzen dituen zerbitzuen deskribapen zehatza (zerbitzuak azaldu behar dira):

   Branding zerbitzuak eskaintzen dituzte. Branding-a marka baten eraketa osoaren prozesua da. Honen bitartez izen komertzial edo logotipo bati era kontziente edo inkontziente batez lotzen zaien baloreak ezartzen dira.  Balore hauek jendeak markaz duen ideia osatuko du eta oso garrantzitsua da marka honen enpresa merkatuan posizionatzeko orduan, izan ere balore altuko marka eta posizionamendu ona duen enpresak diru-sarrera handiagoak izango ditu. Marka baten irudia edo itxura oso garrantzitsua da baino hori branding-aren zati txiki bat da, markarekin erlazionatzen ditugun ideiak, baloreak etb. ezartzeko azterketa  sakona egin behar da. Honengatik markak iceberg batekin erlaziona daitezke; ikusten den zati txikia, goiko zatia, markaren irudia, logoa,spota-ak etb. dira . Baino ur azpian dagoen zati handia, ikusten ez dena, produktuaren lanketa, zerbitzuak, marketing-a etb. batzen ditu.
Image result for branding iceberg
Branded Content teknikak erabiltzen dituzte Think on Marketing-en.  Branded Content-en bidez marka batekin erlazionatutako edukia sortzen da marka eta kontsumitzaileen arteko konexioa sortzeko. Baloreak,emozioak eta  pentsatzeko era edo ideologia transmititzen dute ondo sortutako storytelling baten bidez. Markaren ospe eta afinitate eraketan zentratzen da beraz Branded Content-a , ez produktu edo zerbitzu zehatz baten salmentan.

Transmedia Storytelling teknika erabiltzen dute ere. Hedabide desberdinen bidez helarazten den istorioa da non kontsumitzaileek rol aktiboa hartu eta istorioren parte sentitzen diren. Istorio zati desberdin hauek originalak izan behar dira hedabide guztietan eta beraien artean erlazioa izan behar dute.

Azkenik, Influencers marketing teknikarekin lan egiten dute. Honek, marka promozionatzean datza sarean ospetsuak edo influencer-ak diren blogger, instagramer edo dena delakoen bidez.

  
   Performance Marketing zerbitzuak eskaintzen dituzte. Performance Marketing online burutzen diren marketin programak eta publizitatea dira non iragarleak eta marketin konpainiak helburu zehatz bat burutzean kobratzen dute (salmenta kopuru bat, bisitak...). Honetarako Inbound marketin eta Lead Nurturing teknikak erabiltzen dituzte.

Inbound marketing-ean sozial media kanpainen, eduki marketinaren eta brandinaren bitartez bezeroak produktu edo zerbitzu batera erakartzea bilatzen da. Marketing automatizazioa Inbound marketinaren parte da, software informatiko bat erabiltzen da marketing eragiketak automatikoki egiteko. Honi esker marketin prozesu konplexuak era natural batean garatu daitezke.

Lead Nurturing teknikaren bidez eroslearekin kontaktu edo erlazio iraunkorra lortzen da salmenta prozesu eta eroslearen prozesu osoan zehar. Marketina eta komunikazioa bezeroaren ikuspuntuak eta beharrak entzutera eta behar duten erantzun eta informazioa ematera bideratuko da nagusiki. 

   Transformazio digitalarekin zer ikusia duten zerbitzuak eskaintzen dituzte. Estrategia honen bidez metodo eta teknologia berriak txertatzen dira enpresak eraginkortasun handiagoa  eta aukera berriak izateko. Kasu hauetan organizazio bakoitzaren baliabide eta izaera aztertu behar da lehenengo eta gero baliabide eta teknologiak eskaini egiten dira aldaketa posibleak egiteko eta erantzun nabarmena lortzeko.
Hau burutzeko “in company” formazioa erabiltzen dute, hau da espezializatuko talde bat enpresara joaten da bertako langileei informatzeko eta irakasteko.
Gainera konsultoria kontuak ere jorratzen dituzte. Hau da, enpresei marketing, zergen eta antolaketa sistemen inguruan informatu eta laguntzen diete.

   Kreatibitatea, sormen eta publizitatea interneten lantzen dute. Originalak eta eraginkorrak diren online kanpainak garatzen dituzte, geroago azalduko dugun kanpaina esate baterako arrakasta handia izan zuen.

   Konbertsioan oinarritzen diren web orrien diseinuan eta garapenean lan egiten dute Think On Marketing-en.  Web konbertsioa lortu nahi duguna da  norbaitek gure web orrian sartzen denean, hau da bisita bakoitzak betetzea nahi dugun helburua. Beraz gure agentziak web orriak sortzen ditu bezeroak lortu nahi duen helburua betetzeko (jendeak erostea, enpresara deitzea...).

  “Business analytics“ metodoa analisi kuantitatiboan oinarritzen da; estatistika, datu eta gertaera zehatzak erabiltzen dira erabakiak hartzeko. Honen bidez erabakiak pertsonak hartzen dituzte edo erabaki hartze automatizatua burutu daiteke.

    Azkenik e-commerce edo komertzio elektronikoko zerbitzuak eskaintzen dituzte Think On Marketing agentzian. Hau da, produktu eta zerbitzuen salerosketa interneten bidez. Honi esker erabilgarritasuna handitzen da, muga geografikoen arazoa desagertzen da eta kanpaina espezializatuak egiteko aukera dago. 


Bezero aipagarrienak:

 


Agentziaren irudiak edota bideoa:


https://www.youtube.com/watch?v=1ONF0kVhdHQ Bideo aurkezpena Think On Marketing

Agentziaren profesional bati egindako elkarrizketa):
Izen-deiturak: Leire Sarasola
 
Kargua: Zuzendari finantziarioa eta Barbararekin batera, komertziala, estrategia eta marketina eramaten dutenak.

Curriculum Vitae laburra:

Formakuntza:
-        Gradua Publizitate eta Harreman Publikoetan EHUn
-        Kurtsoa hedabideetan - Asociacion Española de Agencias de Medios
-        Web analitica - Mide y Venceras
-        Digital Marketing - ESIC business & Marketing School
-        Marketing Internaziola - SIE taldea
-        Marketin zuzendaritza eta merkatu gestioa - ESIC Business & Marketing School

Esperientzia:
-        Trupp Media - Marketing Teknikoa - Hedabide planifikatzailea (2005 - 2005)
-        ZenitOptimedia Group - The ROI Agency - Online Media Planner (2005 - 2007)
-        Mediasal - Media planner online eta offline (2007 - 2007)
-        Media Contacts - Digital Marketing eta Bezeroen Zerbitzuak (2007 - 2008)
-        Expressive Media Projects - (2008 - 2012)
-        Marketing Teknikaria
-        Kontu ejekutiboa eta Marketing Digitala
-        Marketing Departamenduko Zuzendaria

-        Quicksilver Europe - Komunikazioa eta Marketing Digitala (Quicksilver/ Roxy) (2012 - 2013)
-        Think On Marketing - Marketing Digital Co Founder (2013 - orain)

ELKARRIZKETA: LEIRE SARASOLA, THINK ON MARKETING

  1. Zelan ikusten duzu marketin eta publizitate digitalaren egoera gure bertoko merkatuan?
Krisi nahiko larri bat egon da. Guk duela hiru urte agentzia hau sortu genuenean lanik gabe geunden. Gaur egun krisia ez da lehen bezain gogorra eta hobetzen ari da eta lana dago. Arlo digitalean posibilitate asko daude. Euskadin pausu bat atzerago goaz beste leku batzuetan baino, baina badaude agentzia oso garrantzitsu batzuk.

  1. Zein dira zure ustez marketing edo komunikazio digitaleko sektorearen erronka garrantzitsuenak hurrengo urteetan?
Garrantzitsuenetako bat analitika digitala eta Big Dataren kontua da. Pertsonak behar dira arlo honetan lan egin nahi dutenak. Beharrezkoa da datuak interpretatzen jakitea eta etorkizunean oso garrantzitsua izango da. Bestalde, Euskadin gertatzen dena da agentzia oso tradizional batzuk daudela, betikoak direnak eta langile gehienek perfil programatzaile bat dute. Horrelakoetan, sormen eta marketin perfila falta da.

  1. Zure ustez, unibertsitatean zeri buruz ikasi behar da geroan komunikazio digitalean profesionala izateko eta ahalik eta lasterren lanpostu bat lortzeko?
Marketin Digitala irakasgai bat izan beharko litzateke. Marketin digitala aparte eman beharko litzateke, alde batetik analitiken kontuagatik, marketina egiteko beste modu bat delako. Eta bestalde, eguneratuta egon behar da beti, gauzak aldatuz doazelako etengabe eta merkatuak hori exigitzen du.

  1. Nola ikusten duzu unibertsitatetik (UPV-EHUtik) merkatura ateratzen diren profesional berrien formakuntza marketing edo komunikazio digitalean? Zer proposatuko zenuke formakuntza hori hobetzeko helburuarekin?
Nik uste dut espezializatu egin behar zarela. Nik karrera amaitu nuenean beldurra neukan eta ez  nintzen gai ikusten lanean hasteko, espezializatzea behar nuen. Nik uste dut beharrezkoa dela zerbaitetan espezializatzea, unibertsitatean irakasten dutena oso orokorra delako. Bestalde, hizkuntzak oso garrantzitsuak dira. Euskadin, agentzia batean lan egin nahi baduzu, euskara beharrezkoa da, bezero askok beraien komunikazioa gazteleraz eta euskaraz egiten dutelako. Ingelesa ere bai, enpresa industrial askok atzerrira esportatzen dutelako.

  1. Zein gomendioa emango zenioke orain Publizitatea eta Harreman Publikoen Gradua ikasten ari den bigarren kurtsoko ikasle bati, marketing edo komunikazio digitalean lan egin nahi duen bati hain zuzen?
Hastea da kontua. Jarrera guztiz garrantzitsua da. Ikasteko gogoa izatea, lanerako gogoa, beti edozertarako prest egotea.

  1. Zer bezero mota dituzue? Zeintzuk dira aipagarrienak?
Denetik daukagu. Hasi ginenean inguruko norbait aurkitzen genuen, faborea egingo ziguna. Administrazio publikoarentzat lan egiten dugu, Emakunderentzat, Gazteaukera, Hiru, EITBko programa infantila dena, lehendakaritzarentzako kanpainak ere egin ditugu… Eta pribatuetan beste hainbat ditugu: Sarenet, Consumer Eroski, Forum Sport, Laboral Kutxa, Kaiku, Cafe Fortaleza… Gertatzen dena da agentzia handienek beraien sormen agentzia propioa daukatela eta guk aurrekontu txikiagoko gauzak egiten ditugula.

  1. Zein organigrama jarraitzen du zuen agentziak?
Zentzu horretan agentzia desberdin bat gara. Egitura guztiz horizontala daukagu. Lau kide gara eta beste hiru pertsona ditugu nominan. Ez dago desberdintasunik soldatetan, ezta ordutegian ere. Lanari dagokionez, nik zenbakiak daramatzat, Beak zati legala darama eta Barbarak zati komertziala. Gainontzeko lanak, hau da, bezeroen kudeaketa etab. agentzia horizontala gara. Arazoak guztion artean kudeatzen ditugu eta oso ondo konpontzen gara modu honetan. Bakoitza bere erara antolatzen da, adibidez nik alaba bat daukat eta astean bi egunetan 15:00etan irtetzen naiz lanetik eskolara bere bila joateko eta nik neuk antolatzen dut egin beharreko lana. Beste egun batzuetan gehiago gelditzen naiz edo etxetik lan egiten dut.

Bezero bat iristean, zati komertzialaren burua Barbara izaten da eta ni ondoan egoten naiz. Metodologia agilak erabiliz egiten dugu lan. 15 minutuko bilerak egiten ditugu goizero, hasteko. Bakoitzak aurreko egunean egindakoa erakutsi eta egunean egin beharrekoa azaltzeko eta ea laguntza beharko duen adierazteko. Bilera horietan bezero berrien proiektuak aurkezten dira eta nork lideratuko duen erabaki, nola banatuko dugun lana… Orain bertan ezingo nintzateke beste lan egiteko modu batetara itzuli.

Bestalde kolaboratzaileekin lan egiten dugu. Adibidez, guk ez dugu bideorik egiten. Bezero batek adibidez spot bat eskatzen digunean, kolaboratzaileekin lan egiten dugu. Proiektu bakoitzeko lantalde desberdinak sortzen ditugu. Hiru kolaboratzaile freelance ditugu, bakoitza arlo baten aditua da.

  1. Zer du zuen agentzia beste agentziek ez dutena?
Pertsonak. Agentzia asko daude oso teknikoak direnak eta ez daukatenak marketineko ikusmira hori. Kontsultoreak gara zentzu horretan. Bezeroarekin harremana gehiago lantzen dugu. Zati estrategikoan desberdintzen garela uste dut. Eta beste kontu bat desberdintzen garena gure egitura horizontala da eta lan egiteko modua. Oso pozik etortzen gara lanera eta hori asko nabaritzen da emaitzetan.

  1. Zein izan da zuen proiekturik handiena edo arrakasta handia izan duena?
Ez dakit. Niretzat agian orain lanean ari garen EITBko Hiru Klubekoa. Erronka zail bat delako. Daukaten beharra da klubean partaide gehiagorena. Arazo bat daukate, umeak nagusitzen doazela eta partaide berri gutxi dituzte, beraz erronka bat da. Hala ere taldeko besteentzat beste proiektu batzuk izango dira, baina niretzat hau da erronka handi bat.

  1.  Lehiaketaren batean parte hartu al duzue?
Lehiaketa gutxitan hartu dugu parte. Behin lehiaketa publiko batean parte hartu genuen eta azkenak gelditu ginen. Guk uste genuen irabazi egingo genuela gure ustez lana oso ondo egin genuelako eta azkenak gelditu ginen. Aste batetara lehiaketaren arduradunak deitu zigun eta gure ideia asko gustatu zitzaiola esan zigun eta bere kanpaina bat egiteko deitu zigun.

  1. Saririk irabazi duzue? Hala bada, zeintzuk?
Ez gara sarien lehiaketetan parte hartzekoak. Gehienetan lehiaketa horietan irabazten dutenak agentzia handiak izaten dira. Gainera, denbora eskaini behar izaten zaio eta gu orain lan askorekin gabiltza.

  1. Zer nolako harremana daukazue bezeroekin?
Irabazten ari garen bezeroak gehienetan gurekin gelditzen dira. Hala ere noizbait gertatu izan zaigu bezerorennbatek alde egitea, gerta daiteke. Baina gehienetan gelditu egiten dira eta berriak erakartzen goazen einean geroz eta lan gehiago daukagu.

Elkarrizketaren audioa - Leire Sarasola Elkarrizketa 


No hay comentarios: