KPI
Key Performance
Indicators
KPIak (Key Performance Indicators) enpresak erabiltzen dituzten
aldagai, faktore eta unitateak neurtzeko
indikatzaileak dira. Horrek laugarren gaian eman dugun interneteko
publizitateak izandako ondorioak eta emaitzak kontrolatzeko neurriekin bat
dator.
KPIak
aldagaietan mugatzen dira. Hala nola, gastuak, sarrerak, bisita kopuruak,
konbertsio tasak, etab… Normalean portzentaietan ematen dira datu hauek.
Metrikak eguneratzen dira eta lortutako
emaitzek irizpide batzuk emango dituzte
garatzen diren Social Media [1]buruz.
Adibidez, enpresa handietan, KPIak akzioetaz arduratzen dira eta akzioen
kontrol zehatz bat aurrera eramaten dute, hala nola, akzioen igoera eta
jaitsiera zehazten dute.
KPIak proiektuaren
arrakasta edo akatsa ulertzen laguntzen dute eta marketing eta enpresa munduko
erabakiak hobeto hartzen urgatzen dute baita egiten diren jardueren eta lanaren
kontrol sistema eta jarraiketa eskaintzen dute.
KPIak
ezaugarri zehatz batzuk dituzte. Alde batetik Neurgarriak dira. Oso
zaila da web orri batek bezero batentzat
izan dezakeen erabilgarritasuna neurtzea (inkesta bat edo antzeko zerbait
erabili ezean). Hala ere, neurtu daitekeena web orrian igarotako denbora da.
Denbora kopurua handia bada, imagina dezakegu orrialdeko edukia onuragarria
dela jendeak irakurtzen denbora igarotzen duelako. Bestalde, Eskuragarriak dira. Gure KPIak
ezartzeko erabiltzen ditugun helburuak sinesgarriak izan behar dira. Onlineko
salmentak %500 handitzea bada enpresaren helburua, pare bat buelta eman beharko
zaizkio helburu horri ezinezkoa izango litzaketelako. Azkenik, Garrantzitsuak dira. Askotan gehiegizko
informazioa arazo bat bihurtu daiteke, beraz KPI egokia aukeratu behar da
interesatzen den infromazioa lortzeko.
KPI
edo indikatzaile mota hauek anitzak dira, beraz garrantzitsua da jakitea
zeintzuk diren jarduerarako KPI garrantzitsuenak. Ignacio Santiago, Onlineko
Marketineko kontsultorea da eta SEO, WordPress eta Social Median
espezializatuta dago. Santiagok
bere Bloggean sailkapen interesgarri bat egiten du KPIen inguruan, kontuan
hartuta zeintzuk diren jarduererako KPI garrantzitsuenak. Jarraian Santiagok
egindako sailkapena aztetuko da.
Lehenengoz salmenten diru sartzeak jakin
behar dira, horretarako sarrerak ulertu behar dira jakiteko zein den marketing inbounde[2]n
eta outbound[3]
kanpainen efikazia. Beraz diru sartzeak, urte osoko salmentak eta inbound
marketinaren bidez lortutako bezeroen diru sartzeen arteko kenketa baten bidez
kalkulatuko da.
Bigarrenez, Lead[4]eko
kostua dago. Horretarako, bezeroak
lortzearen kostuak CRM (Customer
Relationships Managment) plataformen beharra dago, baita ERP en(Enterprise Resource Planning) integrazioan erlazionatutako kostuen
kontabilitatea. Bestalde, CACa( Customer Acquisition Cost ) kalkulatzeko kontuan hartzen da
publizitatea, eskulana, teknologia eta softwarean eta gastu ororkorrak.
Behin kostuak kalkulatuta, zuzenean kalkula
daiteke salmenta berriak baita kanpaina bakoitzaren aurrekontuak egokitu ere.
Hori eginda kanpainaren arrakasta eta errentabilitate indibiduala kalkulatu eta
ebaluatu daiteke.
Beste indikatzaile
garrantzitsu bat bezeroen balioa da. Bezero balioa, enpresa
baten barruan bezero zehatz batek eman duen balioa bere bizitza zikloan, betiere hitz egiten ari den enpresa
jakinean.
Marketing inbound ROI[5]
indikatzaile
interesgarria da ere. Enpresa guztiek ikusi nahi dute egin duten inbertsioaren
itzulera. Itzulera kalkulatzea oso garrantzitsua da urteko eta hileko jarduera
ebaluatzeko. Berdin dio enpresak zein marketing jarduera erabiltzen duen,
inbertsioaren itzulera zehaztuko du jarduera horren etorkizuna.
Lead
trafikoaren ratioa zein den jakin behar da, hau da,
Web gunera heltzen den trafikoa , erabiltzaileak nondik datozen, hedabide
konbentzionaletatik edo sare sozialetatik suertatzen den jakitea eta ulertzea.
Helburua ez da web orrialdeko zirkulazioa hutsa lortzea, baizik eta lead
tasaren igoera.
Marketin esfortzu guztiak egin eta gero,
garrantzitsua da jakitea zenbat lead itxi duten salmenten taldea, beste era
betan esanda, zen den Bezeroen Lead
Ratioa. Lead kualifikatuen konbertsio
tasa[6]
kalkulatu beharko litzateke, baita lead bitarteko salmenta onartuen bihurketa
tasa. Horretarako lead hauen ezberdintasunak jakin behar dira. Lead salmenta kualifikatuak errazak
kotsideratzen diren lead salmentak dira. Bestalde, Lead bitarteko salementa onartuak gauzatu ahal diren lead posibleak
dira, salmenta taldeak ebaluatuta.
Marketing
kanpaina jakin baten arrakasta lortzeko oso lagungarria da. Arrakasta hori bermatzeko
puntu batzuk kontuan hartu behar dira, hala nola, kanpaina lead-ak lortzen
dituen aztertu eta itxiera tasa altua
eduki duen ikusi besteak beste.
Landing
Page-aren konbertsio ratioa web-orrialdeak konbertsio sortzen dituen edo ez jakiteko
erabiltzen da. Hori jakiteko orrialdea zenbat erabiltzailek ikusten duten eta
zenbatek forma fisiko batean produktuarekiko interesa azaleratzen duten aztertu
behar da. Oso garrantzitsua da kalitatezko edukiak sortzea, hori izango baita
bezeroa erakarriko duena eta horrek ikustaldi bakoitzean bezero potentzialak
lortzeko balio izango du. %10 edo gutxiagoko bihurketa tasak eduki ezkero
landing page-a berrikusi beharko da eta publiko objektiboarekin erlazioa duen
eduki pertsuasiboagoa erabili beharko da.
Sare sozialen irismena, garrantzia eta
edukien eragina ikusteko, metrika zehatz batzuk daude. Hala nola, kanal sozial
bakoitzeko lead bihurketen kantitatea, kanal sozial bakoitzeko bezero
bihurketen kantitatea, kanal sozial bakoitzeko trafiko portzentaia.
Trafiko Mugikorra, Lead-ak eta Bihurketa Tasaren
indikatzailea kontuan hartu behar dira. Gaur egun
gero eta handiagoa den trafikoa lead-ak eta gailu mugikorretatik datozen
bezeroak dira. Web-gunea gailu mugikorretatik sartzeko optimizatuta egon behar
da.
Publizitateraren
munduko edozein profesionalentzako KPIak ezinbestekoak dira. Ezinezko izango
litzatele estrategia baten diseinua edota marketing plan bat egitea KPIen lana
aplikatu gabe. KPIak enpresak egunero bizirik irauteko
faktoreak zeintzuk diren aztertu eta zenbatu egiten dute.
Ana Mendigutxia
Itxaso Jokano
Oihane San Francisco
[2] Marketing inbound onlineko
marketineko elementu bat da, barnean kalitatezko
edukien garapena, Podcasts, bloggind, Infografiak, Sare sozialen engagement eta
klik bidezko ordainketa ditu.
[3] Outboundeko marketina barnean posta zuzena,
telebistako iragarkiak, publizitate konbentzionala eta telemarketinga hartzen ditu.
[4] Lead bati buruz
ari gara pertsna batek produktu zehatz batean interesa jartzen duenean eta
interes hori fisikoki azaltzen denean. Marketingdirecto webgunean ongi azaltzen
du: http://www.marketingdirecto.com/diccionario-marketing-publicidad-comunicacion-nuevas-tecnologias/lead-2/
[5] ROI, Return on investment, Pertsona
edo enpresa batek inbertsio bat egin ostean lortzen duen etekina.
Puromarketingen artikuluan azalpen zabalagoak ematen dira ROIaren inguruan: http://www.puromarketing.com/10/18129/para-como-optimiza.htm
[6]
Konbertsio tasa Web-guneak izandako konbertsio guztien
batura zati izandako bisita guztien batuketen arteko zatiketa da. Hau da,
web-guneko bisitetatik zenbatek bezero erreala bihurtu den. Konbertsio tasaren
informazio gehiago Socialmedia y contenidos web gunean aurki daiteke. http://www.socialmediaycontenidos.com/tasa-de-conversion-en-e-commerce-cifras-informes-suenos-y-realidad
GALDERAK
1.KPIen emaitzak normalean nola ematen dira?
a) Metroetan.
b) Minutuetan.
c) Portzentaietan.
2. Zer da ROI?
a) Inbertsio bat egin eta gero galdutako guztia.
b) Inbertsio bat egin eta gero lortutako etekina.
c) Aurreko guztiak oker daude.
3. Zein da ikuslea web gunera erakartzeko erabiltzen den teknika?
a) Web guneak kolore biziak izatea.
b) Portzentai asko izatea.
c) Kalitatezko edukiak izatea.
GALDERAK
1.KPIen emaitzak normalean nola ematen dira?
a) Metroetan.
b) Minutuetan.
c) Portzentaietan.
2. Zer da ROI?
a) Inbertsio bat egin eta gero galdutako guztia.
b) Inbertsio bat egin eta gero lortutako etekina.
c) Aurreko guztiak oker daude.
3. Zein da ikuslea web gunera erakartzeko erabiltzen den teknika?
a) Web guneak kolore biziak izatea.
b) Portzentai asko izatea.
c) Kalitatezko edukiak izatea.
No hay comentarios:
Publicar un comentario