90.hamarkadan interneten sorrerarekin enpresa askok honetaz baliatu ziren, negozioak eta informazioa bezeroei eskainiz. Gaur egun zure negozioa interneten zabaltzeari e-business deitzen diogu, baina zer da zehazki e-business?
E-business negozio elektroniko bezala ere
ezaguna da. Enpresaren mundua goitik behera aldatu du eta enpresak estrategia
berriak sortzera behartuak izan dira, merkatuaren
konpetentzia jorratzeko. Internetek eskaintzen duen informazioa eta komunikazioaren
teknologia berriak erabiliz, e-businessarekin enpresa bat gestiona daiteke. Modu
honetan enpresak bere negozioa zabaltzeko aukera dauka, komunikazioa hobetuz
eta eskaerari eta eskaintzari hobeto erantzuten. Horrela, bai hornitzaile, bai bezero, bai banatzaile
baita enpresa beraren komunikazioa bermatzen eta hobetzen da.
Internetaren teknologiaz baliatu diren
enpresak, abantaila nabarmenak lortu dituzte. Gaur egun, enpresa txikiek zein
handiek asoziatuekin komunikatzeko sarea erabiltzen dute eta datuen sistemetara
konektatzeko eta salerosketa komertzialak egiteko. Hauxe bera da e-business;
negozioak modu razional eta eraginkor batean egiteko era berri bat.
E-businessarekin ez du pyme birsortzen. PYME siglak
(euskarazko ETE) enpresa txiki eta ertainei dagokie. Enpresa bat ETE bat den
ala ez zehazten dute faktore nagusiak bi dira: enpresak dituen langile zenbakia
eta negozioen bolumenak. Faktore horiek kontuan izanda:
• Enpresa ertaina: 250 langile baino
gutxiago eta gehienez 50 milioi euroko negozio boluman duena.
• Enpresa txikia: 50 langile baino
gutxiago eta gehienez 10 milioi euroko negozio bolumena duena.
• Mikroenpresa: 10 langile baino gutxiago
eta gehienez 2 milioi euroko negozio bolumena duena.
Munduko ekonomia guztietan ETEak
garrantzia[1] handia
dute. Enpresa txikiek eta mikroenpresek funtsezko rol bat betetzen dute,
beharrezkoak baitira jarduera ekonomikoa eta enplegu-sorrera kateatzeko. Haien
tamaina dela eta, ETEak merkatuaren aldaketetara moldatzeko malgutasun
handiagoa daukate. Beraz e-business-ak ez ditu ETEak birsortu, komertzio
elektronikoa posibilitate izandun anizkunetako bat soilik delako eta ETEak
Interneteko eta Informazio eta Komunikazio Teknologia berrietako
potentzialtasunak aprobetxa ditzakelako bere barneko prozesuetara eta egindako eguneko
operazioetara eta jardueretara gehitzeko.
Helburuak gaur egungo prozesuak hobetzea,
eraginkortasun operatiboa eta bezeroei balio erantsi bat eskaintzea dira.
Interneteko negozioak egiteko planteamendu berriak sortzeko aukera ematen du:
ordaintzeko sistema berriak, nazioarteko bezeroak egiteko aukera.
E-businessaren abantailak honako hauek
dira:
- Munduko jende desberdinekin kontaktuan
egoteko aukera ematen digu.
- Bezeroenganako zerbitzua hobetzeko
aukera ematen du.
- Enpresako langileen arteko komunikazioa
eta kolaborazioa bermatu eta hobetzen du.
- Kontsumitzaile berrientzat kanalak sortzen
ditu.
- Interneten bidez produktuak enpresei eta bezero zuzenei saltzen ditu.
Salerosketa hauek Interneten bidez egitea onurak ekartzen ditu, bai
saltzaileari bai erosleei. Ikusi ditzagun bi kasuak:
Lehenengo kasua Enpresei Interneten bidez
saltzea da. Honek izen konkretu bat dauka B2B eta enpresen arteko harreman
komertziala medio elektronikoen bitartez egitea eta hornikuntza-katea automatizatzea
esan nahi du. B2Bak[2] onura batzuk
ditu:
·
Kostuak
txikiagotu eta irabaziak handitzen ditu.
·
Bezeroari
eskainitako zerbituaren hobekuntza.
·
Interneteko
konexioaren bitartez enpresak bere hornitzaileekin kontsulta dezake bere erabilgarritasun-egoera
eta hornikuntza-katean zehar eskaeren segimendu bat egin dezake.
·
Transakzio-kostu
txikiagoak dira.
Bigarrenik bezeroari Interneten bidez
zuzen saltzearen kasua dugu. Honek ere izen konkretu bat dauka B2C[3] eta
enpresek kontsumitzaileari (ez beste enpresa bati) eskainitako produktuen edo zerbitzuen salmenta tratatzen du. B2Cak onurak batzuk
ditu:
·
Kontsumitzaileari
erosketa-egoeraren beharrezko informazioa ematea.
·
Erosketei
dagokionez, erosketa ekonomikoagoak eta urrutiko (tokialdatzearen beharrik gabe)
erosketak egin ahalko ditu kontsumitzaileak.
·
Enpresak
merkatuko hedapen geografikoa bete ahalko du.
·
Enpresaren
azpiegitura-kostu txikiagoa izatea.
- Kostu operatiboak murrizten ditu.
- Bezeroen eta hornitzaileen arteko
komunikazioa errazten du.
- Komunikatzaileen satisfakzioa areagotzen
du.
- Gure merkatua globalizatzen du.
E-businessak bezeroen arreta eta
fidelizazioa areagotzen eta hobetzen du. Horretarako, enpresak berak, berezoei
beharretara erantzuteko kapazitatea izan behar du era azkar eta eraginkor
batean. Horrela izanda, e-businessak bezeroenganako zerbitzua hobetzeaz aparte,
salmentak handitzen ditu.
.png)
No hay comentarios:
Publicar un comentario